14.02.2016

Szarlotka sypana

Hej, dzisiaj chciałam Wam polecić fantastyczny przepis na szarlotkę ;)
Robi się szybko, nie trzeba używać miksera, bez mleka i jajek :)

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cynamon
  • kostka masła
  • 1,5 kg jabłek

  1. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce na dużych oczkach.
  2. Smarujemy blachę masłem. 
  3. Piekarnik ustawiamy na 190 stopni, ponieważ ciasto należy włożyć do rozgrzanego piekarnika.
  4. Składniki sypkie (poza cynamonem) dokładnie mieszamy w jednej misce i dzielimy na 3 części.
  5. Pierwszą część wysypujemy równomiernie na dno blachy.
  6. Wykładamy równomiernie dno połowę jabłek (ja trochę odciskam sok, jak jest go za dużo).
  7. Sypiemy drugą porcję wymieszanych składników.
  8. Wykładamy resztę jabłek i sypiemy cynamonem.
  9. Wszystko przysypujemy ostatnią częścią składników sypkich.
  10. Na górę kroimy cienko masło na całą powierzchnię.
  11. Pieczemy w 190 stopniach przez około 55 minut.
Ja sypałam cynamon po wierzchu, po maśle, bo oczywiście zapomniałam na jabłka, ale też wyszło dobre :P Ponadto na większą blachę należy użyć po 1,5 szklanki składników i 2,5-3 łyżeczki proszku do pieczenia.


Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Mhmmm dawno nie robiłam. Zjadłabym ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. mniammm, takiej jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie będę musiała wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam. Wygląda totalnie przepysznie <3 uwielbiam szarlotkę! pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też często taką serwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas często ją mąż piecze :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. thanks, napaka kawili-wiling impormasyon, maaaring maging kapaki-pakinabang para sa amin lahat

    OdpowiedzUsuń
  8. moja mama akura zrobiła szarlotkę :3 zaraz będę szamać bo mi ochotę zrobiłąś ;D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...