01.01.2016

Pyszne, maślane ciasteczka.

Witam Was w Nowym Roku 2016 :)

Mam nadzieję, że na Sylwestra bawiliście się fantastycznie, a dzisiaj głowa nie boli :) My spędziliśmy wczorajszy dzień w domu, to pierwszy Sylwester naszej córci :) i jak przystało na grzeczne dziecko - cały przespała :D 

A dzisiaj korzystając z wolnej chwili upiekłam pyszne, maślane ciasteczka wg przepisu Ani Starmach;)




Przepis znalazłam w najnowszej książce Ani Starmach "Pyszne na słodko". Swoją drogą, jest tam cała masa wspaniałych przepisów i niedługo powrócę z kolejnym :)

Porcja dla 4-6 osób
  • 50g cukru
  • 120g masła
  • 160g mąki pszennej
  • 1 łyżka domowego cukru waniliowego
    (użyłam zwykłego, wanilinowego)
  • cukier do obtoczenia ciasteczek


  1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
  2. W misce mieszamy cukier, cukier waniliowy, mąkę i masło.
    Powinniśmy uzyskać miękkie ciasto kruche.
  3. Z ciasta lepimy kuleczki nieco mniejsze niż orzech włoski,
    obtaczamy w cukrze i lekko spłaszczamy.
  4. Ciastka układamy na blaszce wyłożonej
    papierem do pieczenia w odpowiednich odstępach
    (ciastka się trochę rozrosną).
  5. Pieczemy 15 minut.
  6. Upieczone ciastka układamy na kratce by ostygły.
    Po wyjęciu są delikatne, z czasem stwardnieją.








Są pyszne :)
Polecam przepis i książkę :)

Pozdrawiam i jeszcze raz życzę Szczęśliwego Nowego Roku :)

19 komentarzy:

  1. Wszystkiego Dobrego na Nowy Rok ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm pysznie i smacznie wyglądają :) niby proste, a jak kuszą i smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasteczka wyglądają pysznie, rzadko piekę słodkości

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka wyglądają przepięknie:) SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej aż się głodna zrobiłąm, wyglądają cudownie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam mniam wyglądają cudownie !! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciastka wyglądają smakowicie :) Wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. są bardzo proste do zrobienia i jak jeszcze dobrze smakują ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj jak ja lubię, jak jedzonko ładnie wygląda! Te ciasteczka we wstążeczkach wyglądają bosko :) byłyby fajne na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie ciasteczka :) piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają przepysznie jednak na moje tygodniowe postanowienie o ograniczeniu ilości słodyczy pozostaje mi tylko na nie popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...