18.04.2015

Zebra, zebra, zebra, zebra, zebraaaa mniaaaam;)

Hej :)
Dzisiaj kulinarnie;D tak mnie wczoraj naleciało na ciasto, że musiałam coś upiec :P Padło na zebrę :D

A dla Was mam przepis:)

Składniki:
  • 2,5 szkl. mąki
  • 2 szkl. cukru
  • 1 szkl. oleju
  • 1 szkl. wody przegotowanej
  • 5 jaj
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier wanilinowy
  • zapach




Przygotowanie:
  1. Ubijamy białka z cukrem.
  2. W międzyczasie smarujemy formę masłem i obsypujemy bułką tartą, ustawiamy piekarnik na 180 stopni.
  3. Gdy białka z cukrem ubiją się, to dodajemy żółtka, zapach i cukier wanilinowy.
  4. Na tym etapie wyłączamy mikser, bo już nie będzie nam potrzebny.
  5. Dodajemy stopniowo mąkę i delikatnie mieszamy masę łyżką, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
  6. Dodajemy stopniowo olej i delikatnie mieszamy masę łyżką, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
  7. Dodajemy stopniowo wodę przegotowaną i delikatnie mieszamy masę łyżką, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
  8. Dzielimy masę na dwie mniej więcej równe części, do jednej z nich dodajemy 3 łyżki mąki, a do drugiej 3 łyżki kakao. Oczywiście każdą masę mieszamy.




Wlewamy ciasto do formy warstwowo - naprzemiennie. Raz białą masę, a raz kakaową. Ciasto ma się rozlewać stopniowo. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 50-55 min. Ja piekłam z termoobiegiem. 

 
 Ciasto wyszło pyszniutkie :))))
Jest proste w przygotowaniu i zawsze wychodzi :)

A to moje dwie pomocnice:

Lubicie ciasta?:P jakie najbardziej?;>>
Paulina

32 komentarze:

  1. Czasami robię zebre, ładnie wygląda i zawsze się udaje :) pomocnice są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tą babkę :) Koteczki przesłodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie :) A pomocnice nie miały ochoty spróbować zeberki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe pomocnice oczywiście jakbym tylko się odwróciła, to by coś sobie na pewno capnęły ;) widać zresztą, jakie skupione ;) tylko czekały na nieuwagę ;D

      Usuń
  4. Pomocnice kolorystycznie podobne do zebry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocuchy też jak zebry :D Mama zawsze dodawała wodę gazowaną, to ciasto było takie bardziej puszyste, a ja to nie słodka jestem, więc nie piekę, jak mnie najdzie raz na pół roku na ciastko- to kupię mały kawałeczek i mam dość na kolejne pół roku. Ale jeśli chodzi o zebrę to jest ok, bo nie ma żadnej masy i dodatków, a w moim kanonie to tylko zebra, biszkopt (szczególnie z truskawkami), murzynek i sernik babci na miodowych plackach. Mało wymagająca jestem, a i dużo nie wcisnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie robiłam nigdy z gazowaną :) może następnym razem sprawdzę ;)

      Ja to wszystko co słodkie mogę jeść i jeść ;) poza chałwą bleee ;P

      Usuń
  6. jak ładnie wygląda :) kociaki widzę bardzo zainteresowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One jak się coś robi w kuchni, to zawsze są zainteresowane ;P może akurat coś spadnie na podłogę, albo pańcia się na chwilę odwróci ;D

      Usuń
  7. baba jak malowana! Pięknie wyrosła!

    OdpowiedzUsuń
  8. aleee mi zrobiłas ochotę ^^ To jak mnie zaprosisz to już wiesz co upiec haha

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Muffinki ... ♡♡ no i dzięki Tobie i ja mam teraz na nie ochotę ;D

      Usuń
  10. zjadłabym ;) już dawno zebry nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne masz kociaczki :) A babka Ci fantastycznie wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty dziękują za komplement ;) i ja również ;)

      Usuń
  12. Dawno nie robiłam tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie robiłam tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja lubię piec muffiny bo najszybciej mi wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam zebrę, dawno nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  16. Mhm, wygląda smakowicie. U mnie w domu taką babkę nazywamy marmurkową. Tylko robimy ja na margarynie zamiast na oleju.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomocnice jakie śliczne! :) ja zaraz lecę robić ciasto szpinakowe :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...