19.08.2013

Sałatka Szopska.

Hej:) 
Jak Wam minął długi weekend? Mi fantastycznie, byliśmy nad jeziorem od piątku, wczoraj wieczorem wróciliśmy. Szkoda, że tak krótko, ale podejrzewam, że dłużej też byśmy nie wytrzymali;D Ogólnie, to pogoda nam dopisała, poopalaliśmy się troszeczkę, popływaliśmy, grill też był:) Mam nadzieję, że to nie ostatni wyjazd w te wakacje ;P

Dzisiaj trochę odbiegnę od głównego tematu mojego bloga, a mianowicie będzie dzisiaj o przepysznej sałatce:))). Jak byliśmy w Bułgarii, to nie mieliśmy wykupionego wyżywienia i stołowaliśmy się w restauracjach i knajpach i tam właśnie odkryliśmy Szopską.

Wersja w restauracji:
Moja wersja:

Składniki na 2 porcje:
- 1 średnia papryka 
- 2 duże pomidory
- 1 cebula
- Kilka małych ogórków
- słony biały ser*

* może być to feta, ale może być to ser twaróg po prostu natarty solą. Ten bułgarski ser jest cholernie słony, z 10 razy bardziej niż nasza feta. Więc tej soli do twarogu możecie sobie nie żałować.

(moja wersja jest bez sałaty bo zapomniałam kupić - ale to tylko jeden liść  był w tej sałatce i raczej jako dekoracja:P )

Dodatki:
- Oliwa z oliwek
- Ocet
- Sól 
- Pieprz

Przygotowanie:
Pomidory kroimy na ćwiarteczki i te ćwiartki ja kroiłam jeszcze na pół. Jeśli dodajemy ogórki ze szklarni, te długie, to kroimy je w grube plastry i następnie na ćwiartki, a jeśli mamy te małe gruntowe ze swojego ogródka, to też na grube plastry i na pół;) Cebulę w kosteczkę taką większą, nie za drobno. Papryka w cienkie paseczki. Składniki mieszamy, a na końcu dodajemy ser. Ścieramy go na dużej tarce. Polewamy po wierzchu octem, oliwą, solimy i sypiemy pieprzem. 
Smacznego :)

Macie jakieś swoje wakacyjne odkrycia kulinarne? :)
Silver;*

26 komentarzy:

  1. lubię takie sałatki, a najlepiej smakują w sezonie

    OdpowiedzUsuń
  2. musi być smaczna i jak pięknie podana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie tak :) Bułgarzy grubo kroją warzywka a kopczyk serka sirene na wierzchu i Tobie wyszło doskonale - kocham szopską :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mm wygląda i zapowiada się smakowicie, akurat wszystkie składniki lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo prosta i fajna sałatka!!Muszę wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze na poczatku myslalam ze jest z pekinska ale niestety nienawidze fety ani nic co czuc sol i w ogole ;D nie moge slonych rzeczy w ogole jesc wiec odpada ;D A kurde myslalam ze juz sie rzuce do sklepu i bede robic ;DDD

    uooo a ja nie wiedzialam ze kapanie sie w goracej wodzie jest neizdrowe ;o

    nie ma za co Kochana ;**

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie jestem fanką białego sera słonego, ale z fetą bym chętnie zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie sałatki w lato :). Na pewno wypróbuje ten przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie lubię białego sera :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz jakieś konkretne zapachy tych żeli ? Bo domniemam, że o żele Balea chodzi :D

      Usuń
    2. Nienawidzę kokosu :P pamiętam, że kiedyś dziewczyna w gimnazjum tak się psikała kokosową mgiełką z Avonu, aż na cały korytarz się roznosiło. Od tego momentu mnie mdli xD
      Jednak myślę, że coś dla siebie tam znajdę :D

      Usuń
  11. przepis prosty ale może być ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pyszności :)

      http://monika-agness.blogspot.com/

      Usuń
  12. uwielbiam takie sałatki !!! mmm ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż zgłodniałam:).Uwielbiam takie zdrowe jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  14. o jaka smaczna *.*
    wycałuję jeśli pozwoli- teraz jest na etapie gryzienia!

    OdpowiedzUsuń
  15. a więc trzymam kciuki !! na pewno ci się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda doskonale, a jakie to zdrowe...

    Dzięki za świetny komentarz u nas :D:D :*

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...