22.10.2012

Gorąca czekolada.

Hej laski!! Co u Was? Bo do mnie przyszła jesień, chłodne wieczory, pochmurne poranki... jeszcze trochę i będzie zima. I jak tu nie wpaść w depresję? A no, ja mam na to wspaniały sposób.

Powiedzcie, która z Was nie szaleje za czekoladą? Bo ja jestem od niej uzależniona, żyć bez niej nie mogę, dzień bez czekolady jest dniem straconym i tak dalej... :)



Gorąca czekolada – przepis:
Czas przygotowania: 15 minut

Składniki (dla 1-2 osób):


Wersja rzadka:

  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka gorzkiego kakao

Wersja gęsta:
Rzadką czekoladę (o konsystencji podobnej do gorącej czekolady instant albo tej z uczelnianych i biurowych automatów) można zagęścić, zwiększyć objętość i wzbogacić jej smak, dodając do składników z powyższej listy, gorzką czekoladę

  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady deserowej 60%




Dodatki smakowe (do wyboru):

  • 1-2 łyżki cukru waniliowego
  • 1 łyżka rumu lub likieru (np. amaretto, bananowy, gruszkowy, kawowy)
  • 1 łyżka blanszowanych migdałów zmielonych na proszek
  • 1-2 szczypty chili
  • 1-2 szczypty cynamonu
Ponadto polecam bitą śmietanę i czekoladową posypkę na wierzch.


Wykonanie:

Krok 1. Kakao rozpuszczamy w mleku (rozcieramy ewentualne grudki łyżeczką) i podgrzewamy na małym ogniu w rondelku. Opcjonalnie dodajemy gorzką czekoladę i często mieszamy uważając, żeby całość się nie przypaliła (można też podgrzewać składniki w kąpieli wodnej).
Krok 2. Pod koniec podgrzewania, kiedy czekolada jest już gorąca (nie można doprowadzać jej do wrzenia), dodajemy smakowe dodatki i podgrzewamy jeszcze chwilę, dokładnie mieszając.
Gorącą czekoladę serwujemy w kubkach lub filiżankach.

Przepis pochodzi ze strony: http://pozytywnakuchnia.pl
Zdjęcia pochodzą z: www.google.com

Samo patrzenie na czekoladę poprawia mi humor, a co dopiero filiżanka z gorącą czekoladą!:)

Teraz coś wspaniałego na zakończenie:
Czekoladowy słodziak:)
A oto moja słodka kicia:

I jeszcze chciałabym Wam pokazać moją nagrodę od Sylki:
Dziękuję Ci Kochana za wspaniałą nagrodę:) 
Silver;*

28 komentarzy:

  1. Uwielbiam pić czekoladę w takie dni jak ten. Zaraz lecę sobie zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pochmurne dni najlepsza gorąca czekolada;)

      Usuń
  2. Ja też kocham czekoladę, choć ostatnio piję tylko kakao nałogowo :)
    Ale to po chorobie tak mi zostało ;]
    Fajną niespodziankę dostałaś, ciekawa jestem kremu aloesowego, napiszesz o nim coś więcej za jakiś czas ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakao też uwielbiam:) Ja wracam do domu, to mama zawsze gotuje mi do śniadania;)

      Oczywiście, potestuję i napiszę:)

      Usuń
  3. mniam! uwielbiam czekoladę! ale najczęściej idę na łatwiznę i kupuje taką w saszetkach i tylko dodaje do mleka!
    a ten żel od Sylki jest cudowny! pachnie obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam czekoladę z La Festy pistacjową...
    Śliczną masz koteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy jej nie próbowałam;)
      Dziękuję:*

      Usuń
  5. aż zrobiłaś mi smaka na taką czekoladkę:D

    OdpowiedzUsuń
  6. w biedronce była taka pyszna czekolada do zrobienia i była gęsta bardzo. w małych saszetkach na jedną porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam pić gorącą czekoladę lub kakao w długie jesienne i zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no no niespodzianka najmilsza, a czekolada ... mm. aż sama bym się napiła teraz o tej porze :o

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale narobiłaś mi ochoty ;) Zamiast gorzkiej dodałabym mleczną czekoladę, ja muszę mieć wszystko słodkie ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. jest po pierwszej w nocy a ja zapieprzam do kuchni wlasnie sobie zorbic goraca czkeolade ;D kocham !! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. tak się zastanawiam za jakie grzychy jestem uczulona na najpyszniejsze smakołyki na ziemi :(((((((
    a tak apetycznie wygląda :(
    buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  12. Napędziłaś mi smaka na kakao... a cukier właśnie się skończył :P

    OdpowiedzUsuń
  13. no właśnie ja jakoś uwielbiam jeść czekoladę,ale nie pić

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszna taka czekoladka ale dietka mnie powstrzymuję więc troszkę oszukuje i robie sobie kakao

    OdpowiedzUsuń
  15. no kusisz laska ta czekolada oj kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam gorącą czekoladę, zwłaszcza w chłodne wieczory, do dobrego filmu lub książki w tle :))

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...