18.09.2012

Tonik oczyszczający ziołowy do cery tłustej Fitomed i Krem nawilżający tradycyjny Fitomed - Recenzje.

Hej, dzisiaj mija dokładnie tydzień odkąd testuję Tonik oczyszczający ziołowy do cery tłustej Fitomed i Krem nawilżający tradycyjny Fitomed. Te dwa kosmetyki trafiły akurat na najgorsze dni mojej twarzy - przed okresem wyskakuje mi masa krostek i pryszczy. A w dodatku w sobotę miałam bardzo ważną rodzinną imprezę. Bałam się, że niczym nie zwalczę tego świństwa z twarzy, a tu proszę... Zacznijmy może od początku, czyli obietnice producenta.


Tonik oczyszczający ziołowy do cery tłustej Fitomed
Najważniejszymi składnikami wyciągu z szałwii są olejek, garbniki, kwasy organiczne, sole mineralne. Olejek szałwiowy bardzo dobrze oczyszcza skórę, przeciwdziała zbytniemu jej przetłuszczaniu się. Tonik wzbogacony o wyciąg z oczaru, melisy, nagietka, d-pantenol oraz substancje antybakteryjne. Tonik wygładza i rozjaśnia skórę, zamyka pory. Łagodzi objawy w przypadku trądziku grudkowo-krostkowego.
Sposób użycia: tonik stosować po umyciu twarzy delikatnym  żelem ziołowym z mydlnicy lekarskiej. Twarz opłukać tonikiem, pozostawić do wchłonięcia (w celu wyrównania pH) lub lekko spłukać wodą. 
Produkt ziołowy: Dopuszcza się wytrącenie osadu, wahanie koloru. Chronić przed słońcem.
Składniki bioaktywne: wyciąg z szałwii, oczaru, melisy, nagietka, d-pantenol oraz substancje antybakteryjne.
Właściwości: podstawowymi składnikami wyciągu z szałwii jest olejek i garbniki. Olejek szałwiowy oczyszcza i dezynfekuje skórę, przeciwdziała jej zbytniemu przetłuszczaniu się.
Działanie: oczyszczające, antybakteryjne. Tonik wygładza i rozjaśnia skórę, zamyka pory. Łagodzi objawy trądziku grudkowo-krostkowego.
Polecany przez dermatologów: do cery tłustej i trądzikowej, wrażliwej.
Fitomed poleca: wskazane jest stosowanie żelu do mycia twarzy do cery tłustej oraz odświeżającego płynu z kwiatu pomarańczy marki Fitomed. Ze składników kosmetyki naturalnej (np. rozmarynu, tymianku, skrzypu, nagietka, melisy, tlenku cynku, glinki zielonej i talku) sporządzać maseczki oczyszczające (przepisy na stronie).
Objętość: 200 ml.
INCI: Aqua, Herbal Extract, Glycerin, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, Propylene Glycol, Allantoin, Panthenol, Alcohol, Fragrance, Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone.
Należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia produktu.
Moja opinia:

1. Działanie:
Plusy:
+ nie podrażnia skóry
+ nie wysusza skóry
+ pojawia się uczucie świeżości
+ delikatnie nawilża
+ nie ma uczucia ściągania
+ może od razu nie usuwa wyprysków, czy krostek, ale na pewno przyspiesza ich gojenie się, często wyskakują mi takie krosty, które bardzo bolą nawet przy mówieniu, bo skóra porusza się, a ten tonik poradził sobie z nimi. Zajęło mu to 2 dni. Zwykle takie coś schodzi mi około tygodnia. Wielki plus za to.
+ Nie zawiera alkoholu.
+ jest lekki, delikatny.
+ skład jest wspaniały!

Minusy:
- Ja mam cerę mieszaną, ze skłonnością do tłustej. U mnie sobie radzi. Jednak dla cery bardzo trądzikowej i tłustej może być za słaby, za delikatny. Ale nie mówię, że tak jest.
- Zaskórniki dalej są, może mniej widoczne, ale niestety są;/ Ale stosuję dopiero tydzień, zobaczymy po 2 tygodniach.

2. Konsystencja:
Plusy:
+ typowa dla toników. 
+ dobrze się rozprowadza na skórze.

3. Opakowanie:
Plusy:
+ Buteleczka 200ml - poręczna.
+ Łatwe otwieranie.
+ Najważniejsze informacje są wypisane na opakowaniu.
+ Butelka przezroczysta - widać zużycie.
+ Bardzo wydajny
+ Szata graficzna opakowania nie przypomina tych z półek sklepowych, ja się z tego cieszę, bo płaci się za produkt, a nie za opakowanie:)

4. Zapach:
Plusy:
+ ziołowy
+ delikatny
+ pachnie, a nie śmierdzi jak większość:)

Tonik generalnie bardzo mi się podoba. Ładnie oczyszcza skórę. Jestem z niego bardzo zadowolona, szczególnie, że poradził sobie z moimi krostami, a przy tym nie wysuszył mi skóry. Jest jeszcze jeden minus: jest słabo dostępny, raczej przez internet. U mnie nie ma problemu, bo mieszkam w głównym mieście wojewódzkim i mogę dostać go w aptece, jednak mieszkańcy małych miast i wsi mają utrudnione zadanie.
Moja ocena: 4+/5 :))

Krem nawilżający tradycyjny Fitomed
To lekki krem typu o/w o zawartości fazy tłuszczowej ok. 20%. Działanie nawilżające tego kremu opiera się na innych zasadach niż działanie kremu tłustego Fitomed. Dobre nawilżenie cery zawdzięczamy obecności kompleksu nawilżającego, w skład którego wchodzą sole makroelementów. Mleczan wapnia, magnez PCA (kwas pirolidynokarboksylowy), hialuronian sodu wchodzą w skład NMF – naturalnego czynnika nawilżającego obecnego w zdrowym naskórku. Jony wapnia, magnezu i sodu potrzebne są do wielu procesów życiowych komórki zachodzących w środowisku wodnym. Jony kwasu mlekowego i PCA wchodzą w skład NMF. Mają one zdolności wiązania i zatrzymywania istniejącej wody w naskórku. Pokonują również barierę naskórkową i "wyciągają" cząsteczki wody ze skóry właściwej, skupiając je wokół siebie. Kwas hialuronowy w postaci soli sodowej ma właściwości wygładzające i nawilżające. Działa w wierzchnich warstwach skóry. Naskórek jest nawilżony i "wypoczęty". Obecny olej z orzeszków makadamia oraz olej rokitnikowy lekko natłuszczają cerę, dostarczają potrzebne lipidy i działają łagodząco.
Składniki aktywne: aromatyczna woda z kwiatu pomarańczy, kompleks nawilżający - składniki NMF (mleczan wapnia, magnez PCA, hialuronian sodu), wosk ze skórki  pomarańczy, olej rokitnikowy.
Działanie: 
- długotrwale nawilżające (skojarzone działanie wosku ze skorki pomarańczy i kompleksu nawilżającego. 
- wygładzające (hialuronian sodu)
- łagodzące  (olej rokitnikowy)
Przeznaczenie: do cery mieszanej i tłustej, na dzień i na noc. Krem posiada właściwości matujące.

Kto powinien stosować krem nawilżający Fitomed?

Polecamy go do cery mieszanej i tłustej, na dzień i na noc. Krem posiada właściwości matujące.

Składsniki INCI:Aqua, Citrus aurantium dulcis flower water, Panax ginseng root extract, Macadamia ternifolia seed oil, Ethylhexyl stearate, Caprylic/capric triglyceride, Isopropyl palmitate, Glycerin, D-panthenol, Citrus aurantium dulcis peel cera, Cetearyl alcohol, Cetearyl glucoside, Propylene glycol, Tocopheryl acetate, Hippophae rhamnoides fruit oil, Lecithin, Glucose, Sodium hyaluronate, Magnesium PCA, Calcium lactate, Trilaureth-4 phosphate, Hydroxyethyl acrylate, Sodium acryloyldimethyl taurate copolymer, Phenethyl alcohol, Caprylyl glycol, Pelargonium roseum leaf oil, Parfum.


Moja opinia:

1. Działanie:
Plusy:
+ bardzo dobry skład
+ napina delikatnie skórę
+ jeśli użyjemy bardzo małej ilości kremu, to krem się dobrze wchłonie, radzę tak robić na dzień, bo co za dużo, to nie zdrowo - świecimy się wtedy.
+ doskonale nawilża
+ robię sobie z niego maseczki na noc - dziewczyny rewelacja!! Skóra gładka, przyjemna.
+ po użyciu kremu skóra jest jak jedwab.
+ bardzo wydajny

Minusy:
- Nie widzę właściwości matujących przy użyciu większej ilości produktu.
- Po otwarciu należy zużyć krem w ciągu 3 miesięcy - to mało na taką wydajność i pojemność.

2. Konsystencja:
Plusy:
+ budyniowa. 
+ dobrze się rozprowadza na skórze.

3. Opakowanie:
Plusy:
+ Typowe opakowanie kremu.
+ Łatwe otwieranie.
+ Najważniejsze informacje są wypisane na opakowaniu.
Szata graficzna opakowania nie przypomina tych z półek sklepowych, ja się z tego cieszę, bo płaci się za produkt, a nie za opakowanie:)

4. Zapach
Plusy:
+ Piękny zapach
+ Lekki
+ Delikatny

Krem bardzo fajny, ale trzeba go do siebie dostosować. To znaczy, ja używam go w większych ilościach na noc, a w minimalnych rano, to zapewnia mi głębokie nawilżenie w nocy, a rano dzięki małej ilości nie świecę się. Poza tym, doskonale sprawdza się jako maseczka. No i tutaj też jeszcze jeden minus - dostępność w małych miastach.

Moja ocena: 4/5 :))

A teraz jeszcze dwa przypomnienia. 

Po pierwsze: Spotkanie Lubelskich Blogerek, jesteś chętna? Kliknij TUTAJ lub TUTAJ, aby uzyskać więcej informacji.

Po drugie: ROZDANIE - KONKURS KLIK. A Oto Nagrody:

Buziaki Silver:*

18 komentarzy:

  1. Podejrzewam, ze i na mojej skorze jednak by sie sprawdzil :) Buziaki i zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo spodobał mi się ten tonik, może by mi spasował...chyba wybiorę się do apteki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, sprawdź, bo może i u Ciebie będzie sprawował się tak dobrze jak i u mnie:)

      Usuń
  3. Gdzie można dostać krem tej marki? bo przyznam szczerze, że pierwszy raz spotykam tą markę albo po prostu nigdy wcześniej nie obiło mi się nic o uszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem możesz kupić przez internet na www.fitomed.pl, ale może znajdziesz go w swojej aptece? Sprawdz tutaj: http://www.fitomed.pl/gdzie-kupic/cms_s/?ids=14

      Usuń
  4. nigdy nie miałam kosmetyków tej firmy.
    mam cerę mieszaną, więc pewnie u mnie też by się sprawdziły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, do cery mieszanej jest doskonały:)

      Usuń
  5. Niestety z dostępnością tych kosmetyków jest mały kłopot...szkoda. I czekamy na uzupełnienie po dłuższym czasie uzywania...ciekawa jestem czy tonik poradzi sobie z zaskórnikami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, to spory minus. Ale całe szczęście można jeszcze kupić przez internet. Ja też jestem ciekawa, czy sobie poradzi z zaskórnikami.

      Usuń
  6. Nie używałam żadnego z tych kosmetykówu ,ale szukam dobrego toniku więc skuszę się na ten ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z Fitomedu jeszcze nic nie miałam.

    A o co chodzi z tą Barwą. Zaskoczyłaś mnie, możesz napisać coś więcej? Może na mail: anna.chsamson@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. w takim razie jeśli spodobał Ci się post to zapraszam do obserwowania mojego bloga. ja Twojego obserwuję od jakiegoś czasu i muszę powiedzieć, że z kilku recenzji skorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kurcze zainteresował mnie bardzo ten tonik :)
    chyba będę musiałą sobie go sprawić :)
    lubie takie ziołowe komsetyki :)
    buziaczki
    p.s.
    hehe i odrazu widać, że jakaś jestem do tyłu w tym tygodniu hehe :)
    Środa dziś hehehehehe ciekawe kiedy mi uciekł wtorek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. http://diy-kapi.blogspot.com/2012/09/jak-sprawdzic-czy-nasze-zdjecia-zostay.html tutaj możesz znaleźć sposób na sprawdzenie czy ktoś kopiował zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten tonik bardzo mnie zainteresował, muszę wypróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem zainteresowana tym zestawem tonik plus krem ;]
    Będę sie za nimi rozglądać w Lublinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. zamierzam kupić sobie m.in. ten krem z fitomedu.
    Zużyję go w max 2 miesiące a pewnie jeszcze wcześniej.
    więc nie martwi mnie jego krótka przydatność.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...