13.05.2012

Nie zapomnijcie! :)



 
Ze względu na to, że zbliża się wielkimi krokami 26 maja, chciałabym poświęcić post świętu przypadającemu na ten właśnie dzień - Dzień Matki.

Dzień Matki - historia i tradycja
Dzień Matki w Polsce obchodzimy co roku 26 maja. Po raz pierwszy obchodzono go 1923 roku w Krakowie.
W Anglii w XVII - XIX wieku w czwarta niedzielę Wielkiego Postu obchodzono Niedzielę u Matki (Mothering Sunday). Był to dzień  wolny od pracy w którym dorosłe pracujące dzieci wracały do domów rodziców i przynosiły podarki dla matek.
W USA 1858 nauczycielka Anna Reeves Jarvis ogłosiła  Dni matcznynej pracy (Mothers' Work Days), od roku 1872 Julia Ward Howe promowała Dzień Matek dla Pokoju (Mother's Day for Peace). W roku 1905 Anna Jarvis (córka Anny Reeves Jarvis) wywalczyła ustanowienie Dania Matki (Mother's Day).
W 1914 roku Kongres USA ustanowił ten dzień świętem narodowym . Wypada on zawsze w drugą niedzielę maja.



Dzień Matki to najcieplejsze ze świąt w całym roku. Matka maleńkiego dziecka wzbudza podobne wzruszenie, jak matka staruszka, której dzieci już dorosły. Od dziecka uczymy się szacunku do naszych matek, a miłość, która nas z nimi łączy, to jeden z najpiękniejszych prezentów, jakimi obdarzyła nas natura. To święto ma na celu okazanie matkom szacunku, miłości, podziękowania za trud włożony w wychowanie.

Zawsze miałam problem z prezentem. Oto kilka przykładów, które możemy dać naszym mamom w ramach podziękowań za trud, wytrwałość i miłość.


7 komentarzy:

  1. dzisiaj wybrałam się na zakupy z zamiarem kupna prezentu dla mojej mamy, niestety wróciłam z ciuchami dla mnie .. będę musiała się wybrać więc jeszcze raz;)
    pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. o! ciekawe te rzeczy..najbardziej podoba mi się ten zaskakujący kubek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałę pomysły na prezent! Ja w tym roku planuje zrobić nieco inaczej... Nie wydać za dużo pieniędzy na prezent za to zabrać mamę do kina i na zakupy!:) Taki dzień tylko dla nas:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcialabym sie dowiedziec w jakiej cenie jest ten szlafrok z recznikiem ? I gdzie mozna to kupic

    OdpowiedzUsuń
  5. W jakiej cenie jest ten szlafrok z recznikiem dla mamy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej;)
      ten post napisalam w 2012 roku, wiec niestety nie pamietam zrodla obrazka. Poszukaj na allegro - na pewno sa takie :)

      Usuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw komentarz - będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...